کسب درآمد و استقلال مالی از آن دسته از مسائلی است که در همهی ادوار زمانی ذهنها را به خود مشغول ساخته است. ایده ال ذهنی همه افرادی که در جستجوی پیدا کردن شغل هستند، این است که با کمترین سختی، بیشترین درآمد را به دست آورند.
اگرچه این موضوع شاید در نگاه اول کمی رویایی به نظر برسد .ما به شما قول یک شبه پول دار شدن را نمی دهیم اما در این مقاله سعی داریم تا یکی از این مشاغل را که به ایده آل ذهنی افراد نزدیک به شما معرفی کنیم.
همکاری در فروش با پورسانت بالا یکی از زمینههای کاری است که شما میتوانید فارغ از سطح تحصیلات خود به آن مشغول شوید. خبر خوب این است که این فرصت شغلی هم به صورت تمام وقت و هم به صورت پاره وقت برای افرادی که محدودیت زمانی دارند امکان پذیر است.
از این رو میتواند فرصتی طلایی و منحصر به فرد برای دانش آموزان و دانشجویان در کنار تحصیل، برای خانم های خانه دار در کنار کار منزل و حتی به عنوان شغل دوم برای سایر افراد به حساب آید. اکنون در ادامه با ما همراه باشید تا به این موضوع بیشتر بپردازیم و بهترین سیستم های همکاری در فروش را به شما معرفی کنیم
همکاری در فروش چیست؟
همکاری در فروش یا Affiliate Marketing یا مشارکت در فروش در واقع فرایندی است که طی آن یک شرکت وابسته که خود محصولی برای فروش ندارد، معرفی و تبلیغات محصولات شخص یا شرکت دیگری را بر عهده میگیرد. سپس در صفحه خود لینک فروش محصول مورد نظر را قرار داده تا مشتریان بتوانند به کالای مد نظر دسترسی پیدا کنند.
سیستم همکاری در فروش با پورسانت بالا به ازای تعداد کلیکهایی که بر روی لینک مربوطه میشود یا به ازای فروش محصول از سایت مرجع، عددی را به عنوان پورسانت دریافت خواهد کرد.
مزایای همکاری در فروش:
کسب درآمد به صورت غیرحضوری یا آنلاین
اگرچه بسیاری از مشاغل مستلزم حضور فیزیکی در محل کار است، اما مشاغل وابسته به بازاریابی به خصوص همکاری در فروش با پورسانت بالا این امکان را به شما می دهد که حتی در خواب هم کسب درآمد کنید! به طور کلی میتوان گفت که محدودیت سنی، زمانی و مکانی برای چنین مشاغلی معنایی نخواهد داشت.
عدم نیاز به رضایت مشتری!
ارتباط با مصرف کنندگان و رضایت مشتری یکی از مهمترین عناصر برای فروشندگان و شرکت های ارائه دهنده محصولات یا خدمات است. چرا که بدون رضایت مشتری، کسب و کار آنها پایدار نخواهد بود.
نکته جالب توجه این است که برخلاف این شرکتها سیستم های همکاری در فروش به رضایت مشتری و پشتیبانی وی نیازی نخواهند داشت! در واقع بهتر است بگوییم که وظیفه این سیستم صرفا پیوند فروشنده با مشتری است و پس از آن عملا هیچ مسئولیتی در قبال کالای فروخته شده ندارد و فقط پورسانت خود را دریافت خواهد کرد.
کسب و کاری مقرون به صرفه
اکثر مشاغل برای شروع کسب و کار خود نیاز به تأمین سرمایه اولیه دارند. اما سیستم همکاری در فروش این مانع را از سر راهها برداشته و شما میتوانید با هزینه بسیار کم و حتی گاهی بدون هزینه، به سرعت و بدون دردسر کار خود را شروع کنید.
حقوق و پاداش دریافتی بر اساس عملکرد شما
در سایر مشاغل محدودیت ساعتی، این اجازه را به شما نخواهند داد که به عنوان مثال بیش از 100 ساعت در ماه کار کنید. علاوه بر این میزان دستمزد شما به یک عدد معین محدود خواهد شد. اما سیستمهای همکاری درفروش این امکان را برای شما فراهم میکنند؛ تا هر اندازه که دوست داریم کار کنید و قاعدتا حقوق شما نیز بر اساس عملکردتان متفاوت خواهد بود.
چه عواملی بر موفقیت سیستم های همکاری در فروش موثر است؟
مخاطبان هدف را گرد هم آورید
برای اینکه بتوانید در سیستم همکاری در فروش موفق ظاهر شوید بایدبه نحوهای کار بازاریابی و تولید محتوای خود را انجام دهید که بتوانید تمام مخاطبان هدف را به خود مجذوب کنید. عملکرد شما با این هدف باید در راستای سلایق مشتری قرار گیرد و با نیازهای وی سازگار باشد.
این مورد سبب میشود تا بر تعداد مصرف کنندگان بیافزاید و در قبال آن پورسانت بیشتری دریافت کنید.
به سمت فروش محصولاتی بروید که شخصا به آنها علاقمند هستید
در واقع هیچ محدودیتی برای انتخاب محصولات یا خدماتی که میخواهید در فروش آنها با شرکت یا شخص دیگری همراه شوید، وجود ندارد. برای اینکه عملکردی پیروزمندانهای داشته باشید؛ چه بهتر که در فروش محصولاتی سهیم شوید که شخصا به آنها علاقمند هستید.
در این صورت نه تنها انگیزه بیشتری برای فروش و تولید محتوا دارید؛ بلکه میتوانید خود را در جایگاه مشتری گذاشته و نیازهای او را بهتر درک کنید.
منافع مشتریان را به آنها یادآوری کنید
برای معرفی محصول یا کالای مورد نظر در جایگاه یک متخصص ظاهر شوید و در مورد عملکرد و ویژگی های محصول با مخاطب صحبت کنید. اطلاعات عمومی و تخصصی را در اختیار مشتری بگذارید و سعی کنید بر نقاط مثبت کالا مورد نظر و اینکه این محصول تا چه حد می تواند نیاز مشتری را برطرف کند تمرکز کنید. این مورد سبب میشود تا حس اعتماد مخاطب را به خود جلب کرده و زمینه ی افزایش فروش را فراهم آورید.
خود را در تبلیغات محدود نکنید
اگر در فکر راه اندازی یک سیستم همکاری در فروش هستید باید به شما بگوییم که محدود کردن خودتان به منابع خاص ممکن است مانع پیشرفت شما شود. بنابراین به جای تمرکز بر روی یک منبع، وقت خود را صرف جذب مخاطب از چندین منبع مختلف کنید.
جذب مخاطب در رسانههای اجتماعی را جدی بگیرید و تبادل تبلیغات با پیجها و سایتهای مرتبط را فراموش نکنید.
برای کسب نتیجه بهتر انواع استراتژی های بازاریابی را امتحان کنید تا ببینید مخاطبان شما به کدام یک بیشتر پاسخ می دهند. این تکنیکها را متوقف نکنید و سعی داشته باشید تا مکرر از آنها استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه دست یابید.
برای حمایت از کمپین ها با دقت عمل کنید
اطمینان حاصل کنید که قبل از همکاری با فروشنده، تحقیقات خود را کامل کرده و همه جوانب را در نظر گرفته اید. زمان شما ارزشمندتر از آن است که بخواهید آن را صرف مسائل بیهوده کنید. از این رو لازم است تا به حمایت از محصول یا کالایی بپردازید که هم سودآور باشد و هم اعتبار شما را زیر سوال نبرد.
با ترندهای روز دنیا همسو باشید
حوزه بازاریابی از آن دسته از حوزههایی است که رقابت در آن حرف اول را میزند. اطمینان حاصل کنید که از بازارهای رقابتی عقب نیستید و در صدر ترندهای روز دنیا قرار گرفته اید.
برای ماندن در این ماراتون باید همواره تلاش کنید و اطلاعات خود را به روز نگه دارید.
کلام آخر
در پایان باید گفت که اگر از محیط کار خسته شده اید یا امکان رفتن به محیط کار را ندارید، این سیستم میتواند چتر نجات و حلال مشکلات شما باشد. همکاری در فروش با پورسانت بالا برای کسانی مناسب است که بر مشاغل فریلنسری تمرکز دارند.
لازمه موفقیت در این راه افزایش مهارت های بازاریابی است. این فرصت شغلی میتواند به روشی موثر برای دستیابی به اهداف مالی سودآور شما تاثیرگذار باشد.
اگر رسانهی پرمخاطبی مثل وبسایت، صفحه آپارات، اینستاگرام یا کانال تلگرام معروفی دارید، یا فکر میکنید بازاریاب و فروشندۀ ماهری هستید، سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ خوراک خودتان است! چرا این را میگوییم؟ چون به راحتی میتوانید افراد را قانع کنید و درآمد بالایی در این سیستم منتظرتان خواهد بود. اگر نمیدانید چطور، تا آخر این مقاله همراهمان باشید تا بهترین سیستم همکاری در فروش را بشناسید.
منظور از سیستم همکاری در فروش چیست؟
به زبان ساده، هر وقت یک فروشگاه اینترنتی از کاربرانش دعوت کند برای محصولاتش مشتری پیدا کنند، یک سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ تعریف کرده است.
سیستم همکاری در فروش به این ترتیب هست که هرکسی از سمت شما معرفی شود و خرید کند، درصدی بهعنوان کمیسیون یا پورسانت به شما پرداخت میشود.
همکاری در فروش چه مزیت هایی دارد؟
هزینه شروع خیلی کم
برای شروع استفاده از برنامه همکاری در فروش، لازم نیست یک تیم تبلیغاتی داشته باشید یا حتی فضایی را برای تبلیغات اجاره کنید. به غیر از تلاش اولیه برای پیدا کردن همکار مناسب، بعدا برای تبلیغ محصول خود به تلاش و سرمایه گذاری زیادی نیاز نخواهید داشت.
ریسک پایین
وقتی هزینهی زیادی نمیکنید، یعنی ریسک بالایی ندارید. در برنامه همکاری در فروش، ریسک کمی را متقبل میشوید، چون تنها زمانی پرداخت میکنید که یک تبدیل واقعی داشته باشید.
ترافیک هدفمند
همکاری در فروش اطمینان میدهد ترافیکی که سایتتان میگیرد، از طرف افرادی است که دنبال محصول یا خدمات شما بودهاند. علتش این است که افیلیتهای همکار با برندتان، با افرادی سر و کار دارند که به برند شما مرتبط هستند.
ROI بالا
صرفا داشتن مهارتهای مدیریت و ارائه محصول خلاقانه، برای بالا بردن نرخ بازگشت سرمایه کفایت نمیکند. برای اینکه ROI بالایی داشته باشید، باید از روشهای صحیح بازاریابی و تبلیغات استفاده کنید.
افیلیت مارکتینگ ثابت کرده که نرخ بازگشت سرمایه بیشتری از خیلی از استراتژیهای بازاریابی دارد. یک علت مهمش هم این است که مخاطب هدف، درباره محصول شما از کسی میشنود که قبلا تجربه خوبی با او داشته است.
چطور میتوان وارد همکاری در فروش شد؟
در ابتدا باید بهترین سیستم همکاری در فروش را با توجه به شرایط خودتان پیدا کنید.
در این سیستمها شما به نمایندگی از فروشندگان اصلی، یک محصول یا طیفی از محصولات انتخاب شده را در پلتفرم موردنظر خودتان تبلیغ میکنید و اگر محصول فروش برود، کمیسیون مشخصی دریافت میکنید.
بنابراین باید در ابتدا ببینید کدام پلتفرم از نظر مخاطب عملکرد بهتری دارد و کدام محصول بیشتر به درد مخاطبان شما میخورد. همچنین توجه داشته باشید که اینجا نحوۀ دسترسی به مشتریان و بهینهسازی کل فرایند بازاریابی با خود شماست. پس عملکرد نهایی در انتخاب بهترین سیستم های همکاری در فروش به رویکرد و استراتژی افیلیتی که انتخاب میکنید بستگی دارد.